Czy warto skorzystać z treningów EMS? Przebieg, zalety i wady, cena

EMS, czyli elektrostymulacja mięśniowa może stanowić skuteczne wsparcie w trakcie treningów. Impulsy elektryczne mogą wtedy nasilać pracę mięśni, co przekłada się wtedy na jeszcze lepsze efekty. Czy warto korzystać z tego typu treningów? Zobacz, na czym dokładnie polegają, jakie mają zalety i wady, a także sprawdź, ile kosztują.

Na czym polegają treningi z elektrostymulacją mięśniową – EMS?

Electric Muscle Stimulation, czyli właśnie EMS jest procesem, który polega na stymulowaniu tkanki mięśniowej z użyciem bezpiecznego dla ciała prądu.

Za pomocą elektrostymulacji mięśniowej można również skuteczniej ćwiczyć, ponieważ impulsy powodują, że mięśnie kurczą się i rozkurczają intensywniej niż w trakcie zwykłego ruchu.

Podczas tego typu treningów stosowane są specjalne urządzenia, które łączone są z kamizelkami z elektrodami. Podczas ruchu elektrody przekazują wtedy kontrolowane impulsy elektryczne i wspomagają pracę różnych obszarów mięśniowych, zależnie od wybranego programu ćwiczeniowego.

Gdzie można zapisać się na trening EMS?

Dzisiaj ze względu na dużą popularność treningów wykorzystujących elektrostymulację mięśniową można skorzystać z nich w wielu klubach działających w całym kraju.

Tego typu treningi organizują między innymi kluby InTime. Więcej informacji na temat oferty treningów EMS w Warszawie można znaleźć pod adresem: https://www.intime.pl/trening-ems-warszawa/.

Trening EMS – najważniejsze zalety

Wśród głównych zalet treningów EMS wskazuje się przede wszystkim na:

1. Bardzo dobre efekty widoczne w krótkim czasie

Dzięki treningom uzupełnionym o elektrostymulację mięśniową można uzyskać bardzo dobre rezultaty. Impulsy elektryczne docierają nawet do głęboko położonych tkanek i wspomagają ich pracę. Dzięki temu rezultaty są widoczne jeszcze szybciej niż przy zwykłych treningach.

2. Szerokie zastosowanie

Treningi EMS mogą być używane w wielu celach, dlatego mogą być one bardzo dobrym wyborem dla wielu osób. Dzięki nim można zredukować nadwagę i otyłość, poprawić wgląd skóry, rozbudować mięśnie, zwiększyć kondycję. Również pomagają one w redukcji dolegliwości bólowych jak bóle kręgosłupa czy pomagają na obrzęki.

3. Wsparcie trenera personalnego

Treningi EMS organizowane są jako treningi personalne. Wobec tego prowadzone są one pod okiem trenera personalnego, który przeprowadza wstępny wywiad z klientem i następnie przygotowuje dla niego program treningowy. Nadzoruje również jego ćwiczenia i kontroluje osiągnięte efekty, by skuteczniej dążyć do obranego celu.

4. Bezpieczeństwo treningów

Dzięki treningom EMS można ćwiczyć bezpiecznie. Stosowane w ich trakcie urządzenia emitują impulsy elektryczne, które nie są niebezpieczne dla organizmu człowieka. Warto jednak pamiętać, że nie mogą korzystać z nich osoby z wszczepionymi rozrusznikami serca, kobiety w ciąży, osoby z nadciśnieniem, chorobami serca, nowotworami, epilepsją.

5. Oszczędność czasu na treningach

Wystarczy jedynie 20-30 minut treningu w ciągu tygodnia, aby uzyskać efekty porównywalne do około 3-4 godzin pobytu na siłowni. To powoduje, że bardzo dobre rezultaty można uzyskać bardzo szybko i dodatkowo zaoszczędzić swój czas.

Jakie są wady treningów EMS?

Głównym minusem treningów EMS jest ich wysoka cena w porównaniu do zwykłych ćwiczeń w klubie albo na siłowni.

Jedna sesja treningowa trwająca 20-30 minut jest najczęściej kosztem około 120-160 złotych w zależności od wybranego klubu. Zaleca się najczęściej 1 sesję miesięcznie, co oznacza koszt na poziomie minimum 400 złotych.

Wobec tego treningi EMS to atrakcyjna propozycja dla wielu osób. Razem z nimi zamierzone cele można osiągnąć skuteczniej, bez częstych wizyt w klubie sportowym!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.